כך תתכוננו ליום הגדול: מדריך התארגנות מפורט

כבר ראיתם את הזוגות הלחוצים ושמעתם על אינספור המשימות שעליכם לבצע בדרך לחופה ואחרים ניסו להפחיד אתכם שזה גדול עליכם ושאתם חייבים עזרה, אבל אתם בשלכם –
משוכנעים שתוכלו לעשות את זה בכוחות עצמכם.
אתם לא לבד. זוגות רבים הופכים את החתונה לפרויקט הראשון שלהם ואחריו כבר יבוא בניית בית, הקמת משפחה.


תכנון חתונה הוא אומנם פרויקט מסועף ויש אינספור פרטים לארגן ולסדר, אבל מי אמר שהדרך המאתגרת אינה מרגשת?
אם מתכוננים מראש, מאצילים סמכויות ובוחרים את אנשי המקצוע שילוו אתכם לכל אורך הדרך, אפשר בהחלט להפיק חתונה מהאגדות בקצב ובתקציב שלכם.
לפניכם טיפים חשובים לתכנון האירוע לפרטי פרטים, כיצד לחלק את המטלות ולתעדף את המשימות ולהגיע נינוחים ומרוצים ליום המאושר בחייכם:

צ'ק ליסט בדרך להצלחה

כדי שלא תשכחו אף פרט ותטפלו בכל מה שדרוש לרגל החתונה, רצוי לפרק לגורמים את כל מה שנכלל תחת הפקת החתונה.
ציינו את כל המטלות שעומדות על הפרק והתחילו במשימות הקריטיות ביותר לביצוע, כמו בחירת אולם אירועים, תקליטן, משלוח הזמנות.
מומלץ להתחיל בבחירת אולם אירועים ולהתקדם ממנו הלאה, כיוון שברגע שסגרתם אולם אירועים קל יותר לקבוע מועד, לשלוח הזמנות ולסגור מול אנשי המקצוע את העבודה המבוקשת.
סדרו לפי היררכיה של דחיפות את רשימת המשימות והחליטו באילו משימות אתם מטפלים ביחד ואלו לחוד ומי מטפל בכל משימה לפי העדפה או פניות.

השוואות והמלצות בתהליך הבחירה

בצעו מחקר יסודי ומעמיק בעקבות אולמות אירועים וספקים נבחרים מומלצים. אין כמו להסתמך על מקורות ראשוניים של זוגות שכמוכם חיפשו וכבר חוו ויוכלו להעיד מתוך החוויה האישית שלהם על האולם, התקליטן, הצלם, מפעילי אטרקציות, קייטרינג וכדומה.
תוכלו לחפש המלצות לפי אזור גיאוגרפי, אולם אירועים ספציפי או גן אירועים מועדף ולקרוא את חוות הדעת כולל תמונות מהאירוע ואף ליצור קשר עם הממליצים בקבוצות פייסבוק רלבנטיות על מנת להתייעץ או לקבל אינפורמציה חשובה נוספת, שתסייע לכם לגבש החלטה.
כדאי לבצע דירוג של האולמות והספקים ולפנות ל-2-3 מובילים ברשימה עליהם אספתם המלצות על מנת לבחון כימיה והתאמה, זמינות במועדים המבוקשים וכמובן להבין אם הם מתאימים לכם גם מבחינה תקציבית. כתבו בעד ונגד לכל מקום ויתרונות וחסרונות עד שתחליטו עם מי להמשיך הלאה.

התנסויות שעושות הבדל גדול

חשוב לבדוק אם מה שנראה נהדר על גבי הנייר אכן עומד במבחן המציאות. כך למשל, בקרו באולם האירועים הפוטנציאלי כדי להרגיש איך זה לחגוג בו ותשתתפו בטעימות על מנת לגבש תפריט גסטרונומי שעונה על טעמכם האישי.
חשבו גם על עיצוב האירוע וכיצד תסדרו את השולחנות בהתאם לרשימת המוזמנים שהכנתם ואל תוותרו על מספר מדידות של הבגדים שברצונכם ללבוש וביצוע השינויים עד התאמה מושלמת.
מומלץ לבקש ליווי מבני משפחה או חברים שדעתם חשובה לכם, כדי שיוכלו להביע דעה מפרספקטיבה אחרת ולהעניק חוות דעת נוספת. 

מעקב צמוד עד התוצאה המבוקשת

נהלו מעקב צמוד על כל משימה שמבוצעת כולל קביעת דד ליין לכל משימה, כדי שתוכלו לבצע בנחת את המשימות השונות ולהבין מתי לדחוף וללחוץ כדי שדברים יתקדמו לכיוון הנכון.
ישנם אתרי אינטרנט ויישומים ייעודיים שמאפשרים לכם לנהל מעקב אחר ביצוע המשימות, מה דורש ביקור שני, אילו תיאומים יש לבצע ומה מתקדם בכל אחת מהזירות – למשל, תיקונים לשמלה ולחליפה, טיפול פנים אחד מתוך מספר טיפולי פנים, קביעת טעימות עם הקייטרינג וכדומה.
תוכלו להשתמש גם בהתראות שונות כדי לתזכר את עצמכם בנוגע למה עוד נותר ובכל מקרה, נסו להירגע וליהנות מתהליך היצירה המשותף עד בואו של היום הגדול. 

תוכן עניינים

אולי יוכל לעניין אותך?