אולמות לברית מילה: מה הדברים שחובה לברר על האולם לפני שמזמינים

אחרי שנולד תינוק זכר במשפחה, אחד הדברים הראשונים שהזוג צריך לעשות הוא להתחיל ולחשוב כיצד לארגן ברית מילה. להבדיל מאירועים אחרים, בין אם זו חתונה ובין אם זה בר מצווה, הרי שתכנון אירוע כמו ברית הוא מעט שונה. 

ראשית, יש הרבה פחות זמן לתכנן אותו, בוודאי אם אין תאריך לידה ידוע מראש, אז לא ברור בהכרח מתי יהיה צורך לארגן את הברית. שנית, מדובר על אירוע שלרוב הוא הרבה יותר קטן מאשר אירועים אחרים. לא נהוג להזמין אליו, בדרך כלל הרבה אורחים, ויש לקחת בחשבון מאחר ומדובר על אירוע שנוצר בהתראה של שבוע, אז לא כל האורחים בהכרח יוכלו להגיע אליו. 

באופן טבעי, הדבר הראשון שצריך לעשות בשביל לארגן ברית מילה הוא בחירת אולם אירועים בו אפשר לערוך את האירוע. לפני שנציג את הדברים בבחירת אולם לברית ואיך עושים את זה, יש לציין, ישנם זוגות המעדיפים לערוך את האירוע בבית כנסת, וישנם כאלה המעדיפים לערוך אירוע ביתי.

עם זאת, מרבית האנשים, בוודאי כשמדובר על בן ראשון, בוחרים לערוך את האירוע באולמות לברית בשביל לחגוג בצורה מרשימה ומכובדת את לידתו וכניסתו לברית אברהם אבינו. 

5 פרמטרים לבחירת אולם אירועים לברית מילה

גודל – הפרמטר הראשון צריך להיות גודל המקום, על מנת שיתאים לכמות האורחים אשר מעוניינים להזמין לאירוע. לכן, לפני שניגשים לחפש אולם יש להחליט כמה אורחים מעוניינים להזמין. 

מיקום – להבדיל מאירועים כמו חתונות, ברית מילה נהוג לערוך בדרך כלל במקומות קרובים יחסית לבית הזוג. הן על מנת לא להטריח אותם בנסיעות ארוכות בעת הזאת, והן על מנת שלא יהיה צורך להטריח את התינוק בנסיעות כאלו. כמובן שאם ישנם תנאים שונים, למשל אם בני הזוג מתגוררים אצל ההורים, אז הברית תיערך קרוב לביתם. 

עלויות – אירוע ברית מילה אמור להיות זול יותר מאשר אירועים אחרים, זאת מאחר ולא מוגשות בו אותן כמויות של מנות כמו בחתונות או אירועים שונים. העלויות יכולות לנוע בין 50 ל-150 שקל פר אורח. כמובן שישנם מקרים חריגים, בהם המנות יהיו איכותיות יותר ועל כן גם יקרות יותר. 

מועד האירוע – אירוע ברית מילה רצוי לערוך בצהריים, על מנת שההורים והתינוק יוכלו לקיים את סדר יומם בצורה רגילה. על כן, יש לוודא שהמקום פעיל בצהריים והוא פנוי לאירוע במועד ובשעה הרצויה. 

סוג קייטרינג – ישנם מקומות שיציעו אפשרות לשכור קייטרינג חיצוני, לעומת זאת הרבה מקומות אוכל ידרשו לעבוד עם השירות שהם מספקים. אז צריך להחליט איזה סוג קייטרינג מחפשים ובאיזה סגנון הגשה. 

איך אפשר למצוא אולם בצורה מהירה?

כפי שציינו, במקרה של ברית מילה יש צורך לסגור את כל הפרטים תוך זמן קצר, מאחר ומרגע הלידה יש שבוע עד למועד האירוע. אחד הדברים שצריך לסגור כמה שיותר מהר זה אולם אירועים. 

אפשר לעשות את זה עוד קודם לכן, אם נניח יודעים מתי הלידה באופן וודאי, אז אפשר להזמין אולם מראש. מי שלא מעוניין או לא יכול, אזי שיש לו אפשרות ליצור קשר אחרי הלידה או למחרת, עם אולמות מסוימים ולשריין מקום. אפשר להשתמש בהמלצות וחוות דעת של גורמים שונים בשביל לשריין מקום כמה שיותר מהר. 

עם אילו ספקים נעבוד ומי אחראי עליהם.

אחד הדברים שצריך לשים לב אליהם הוא, הספקים איתם נרצה לעבוד לארגון הברית. אומנם בדרך כלל, אירוע כמו ברית מילה לא דורש הרבה מאוד ספקים, בוודאי לא כמו אירוע חתונה, אך עדיין ישנם ספקים מסוימים שצריך לעבוד איתם, בין אם זה שירות קייטרינג ובין אם זה צלם. 

ברוב המקרים, אלו יהיו ספקים של האולם עצמו או כאלה שעובדים איתו. לכן, גם חשוב לבדוק מי הם, מה האיכות שלהם ומה הם מציעים לנו בשביל להחליט האם משתלם לנו לעבוד עם האולם או לחפש אולם אחר. 

לכמה זמן שוכרים את המקום? 

אירוע ברית מילה לא אמור להיערך למעלה משעתיים-שלוש שעות. צריך לקחת בחשבון הן את העובדה שהאירוע עלול לעייף מאוד את ההורים אחרי שבוע מאתגר ולא פשוט, וכן הוא יעייף את התינוק הקטן. ישנם אולמות אירועים שיקבעו מראש הגדרת זמן לאירוע, מאחר וצוות המקום יצטרך להתחיל ולהתכונן לאירוע ערב שייערך במקום. 

תוכן עניינים

אולי יוכל לעניין אותך?